Pripremna radionica za održavanje Nacionalnih suradničkih procjena
Hotel Zonar u Zagrebu, 29. kolovoza 2024., je bio domaćin radionice za pripremu škola u provedbi Nacionalnih suradničkih procjena. Cilj radionice bio je unaprijediti mehanizme osiguravanja kvalitete unutar ustanova za strukovno obrazovanje diljem Hrvatske kroz instrument suradničkih procjena (Peer Review) razvijenog u okviru Erasmus+ projekta EQAVET NRP HR. Nositelj projekta je Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO)
Radionica je okupila po 2 predstavnike iz 6 strukovnih škola iz Hrvatske koje sudjeluju u Nacionalnim suradničkim procjenama, a uz predstavnike Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih na radionici su izlagali i sudjelovali sudionici prijašnjih suradničkih procjena, međunarodnih i nacionalnih. U projektnu aktivnost uključene su po 3 škole iz 2 sektora: Ekonomija, trgovina i poslovna administracija te Zdravstvo i socijalna skrb.
Radionica je podijeljena na dvije sesije, jutarnju i poslijepodnevnu:
Jutarnje sesije: Uvodna sesija predstavila je inicijativu Erasmus+ EQAVET NRP HR, postavljajući temelje za dan ispunjen korisnim raspravama i suradničkim aktivnostima.
U iduća tri sata fokus je bio na suradničkoj procjeni u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju. Sesije su uključivale:
- Osiguravanje kvalitete: Sveobuhvatna sesija o osiguravanju kvalitete u strukovnom obrazovanju je uključivala detaljnu prezentaciju koja je obuhvatila principe i prakse osiguravanja kvalitete, naglašavajući važnost održavanja visokih standarda u strukovnom obrazovanju. Prezentacija je istaknula ključne strategije i alate za učinkovito osiguravanje kvalitete, pružajući sudionicima praktične uvide i korake za djelovanje. Ključne teme uključivale su:
- Važnost kontinuiranog unapređenja obrazovnih standarda,
- Metode za evaluaciju i unapređenje nastavnih praksi,
- Alati i okviri za implementaciju mjera osiguravanja kvalitete.
- Suradnička procjena u osiguravanju i razvoju kvalitete: Ova sesija uključila je sudionike u raspravu o ulozi suradničkih procjena u održavanju i unapređenju obrazovnih standarda. Ovaj segment je uključivao interaktivne elemente gdje su sudionici mogli podijeliti svoja iskustva i najbolje prakse.
- Organizacija suradničke procjene: Uvidi u organizaciju i provedbu suradničkih procjena, s naglaskom na suradničke napore potrebne za osiguranje temeljitih i nepristranih evaluacija.
Poslijepodnevne sesije: Poslijepodnevne sesije bavile su se procesima, fazama, suradničke procjene. Ključne teme uključivale su:
- Pripremna Faza: Detaljne rasprave o početnim fazama suradničkih procjena, uključujući planiranje i koordinaciju. Ova sesija je uključivala prezentaciju koja je obuhvatila korake potrebne za učinkovitu pripremu, uključujući:
- Identifikaciju ključnih dionika i njihovih uloga,
- Utvrđivanje jasnih ciljeva i ishoda procjene,
- Razvoj vremenskog okvira i akcijskog plana za proces procjene.
- Posjet: Informacije o praktičnom posjetu ustanovi koji se može provesti uživo ili online koji uključuje teme:
- Provođenja temeljitih i objektivnih posjeta,
- Pravila intervjuiranja,
- Vođenja intervjua i bilješki.
- Završna Faza: Zaključivanje procjene završnim evaluacijama, osiguravajući da se teorijsko znanje primjenjuje u stvarnim uvjetima:
- Prikupljanje i analiza podataka za informiranje ustanove,
- Izvještavanje o nalazima i davanje preporuka za unapređenje.
Sudionici su bili aktivni uključujući se u rasprave, rješavanje zadataka i igranja uloga zadanih u okviru suradničke procjene.
Radionicom je pokrivena cijela struktura organizacije i provedbe suradničke procjene čime su sudionici iz 6 strukovnih škola u Hrvatskoj pripremljeni za provedbu suradničkih procjena u svojim sektorima.
Datum objave: 06.09.2024